Module méthodologique de l’école doctorale
Avec Dr Alexandru Cernat - University of Manchester
Dates: 19, 26 février et 5 mars 2021 (10h00 - 17h00, pause 13h-14h)
Titre : « Introduction to multilevel Modelling with R » (en ligne)
La première journée est consacrée à la préparation des données pour les analyses multiniveau sur R, et les deux autres journées au modelling multiniveau.
Ce module requiert une connaissance de base avec R. En outre, les dernières versions de R et R Studio devront être installées sur les ordinateurs des participant·e·s.
Module thématique / méthodologique de l’école doctorale
Avec Robert V. Kail, Distinguished Professor Emeritus, Purdue University
Dates : 9, 10 & 11 juin 2021 (10h00-17h00). En principe à UNIL, sinon Zoom
Titre : " Scientific writing in psychology "
Ce module sera exceptionnellement limité à 12 doctorant·e·s. La validation du module est obligatoire. La priorité sera accordée aux doctorant·e·s qui ont besoin de la validation de ce module pour terminer leur formation doctorale.
Module thématique de l’école doctorale
Avec Verónica Benet-Martínez, Universitat Pompeu Fabra, Barcelone Plus
Dates: 29, 30 septembre & 1 octobre 2021 (10h00 - 17h00). En principe à UNIL, sinon Zoom
Titre : " Culture and Social-Personality Processes: Conceptual and Methodological Issues "
This workshop will examine a selection of issues related to the study of culture and social-personality processes (e.g., social cognition, attribution, values, personality broadly defined, identity, well-being, etc.). The seminars will summarize the state of the art work on these issues conducted by Verónica Benet-Martínez other researchers, with a special emphasis on methodological issues and theoretical developments (e.g., switch from a focus on between-group cultural differences to within-individual cultural dynamics, impact of multiculturalism and globalization on the individual, etc.).
An important goal of this course is to help students gain a better appreciation for the ways in which culture and the human psyche mutually constitute each other, and to enhance their ability to identify, quantify, and understand the role of culture and ethnicity on personality and social behavior.
Module thématique de l’école doctorale
Avec Rosa Rodriguez-Bailón, Universidad de Granada
Dates: automne 2021
Titre : " Correlates and psychosocial effects of economic inequality (titre provisoire) "